Reklamation
 

Sengetoj yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles sengetoj.dk indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Nogle af Sengetøj.dk's leverandører yder 10 års garanti på deres varer. Garantien dækker konstruktionsfejl såsom syninger og fyld. Den gælder ikke hvad der må forventes at være forbrugsslid på produktet såsom huller og lignende. 


Reklamation og varereturnering
Hvis du sender en vare retur grundet fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.  
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

 


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

BEMÆRK: Det koster 50 kr at bruge returlablen,som vil blive modregnet i de penge, du får retur.


Sengetoj.dk 
Jernholmen 36, st th. 2650 Hvidovre 
Email: kundeservice@sengetoj.dk 

Refusion 
I tilfælde af aftalte dekorter eller varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og sengetoj.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.